Cartea nu mai este in stoc la editura, daca o adaugi la favorite o sa anuntam editura ca inca prezinta interes iar pe tine te anuntam cand este re-tiparita.
Inca nu esti hotarat? Adauga la favorite Scoate de la favoriteAdolescenții nu sunt toți la fel.
Unii stau toată ziua ascunși în camera lor; alții sunt mai tot timpul plecați de acasă.
Unii lenevesc pe canapea, alții se implică, riscându-și chiar viața, în activități sportive.
În fine, unii trag din joint-uri de la prima oră, iar alții nici nu vor să se atingă.
Însă toți au ceva în comun: ei au de parcurs o perioadă critică, marcată de transformări și rătăciri.
Și, mai ales, au nevoie de grija și sprijinul părinților.
Pericolele sunt la tot pasul: alcoolul, sexul, drogurile, viteza la volan, tulburările de comportament și dezinteresul brusc față de învățătură.
Pentru a traversa cu bine această perioadă, adolescenții au nevoie de părinții lor – să le fie alături, și nu să-i tragă de mână.
Cunoscută pentru promovarea parentingului pozitiv, autoarea explorează în cartea de față psihologia adolescenților, dar și anumite aspecte biologice și fiziologice care pot pune într-o nouă lumină motivațiile adolescenților, ce rămân adesea necunoscute atât pentru părinți, cât și pentru cei tineri.
Isabelle Filliozat este psihoterapeută și specialistă în educație școlară, fiind directoarea Școlii pentru Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence, dedicată dezvoltării personale.
La Editura Trei, de aceeași autoare, au mai apărut două volume de parenting dedicate vârstelor mai mici: Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani) și Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani.
Anouk Dubois este ilustratoare și formatoare în parenting.
CUPRINS Cuvânt-înainte Isabelle Filliozat Anouk Dubois Mod de întrebuinţare Introducere I.
O perioadă dificilă pentru părinte • El trece prin criza adolescenţei, eu trec prin criza de mijlocul vieţii • Îşi închide uşa de la cameră cu cheia • Nu mai are nevoie de mine! • Nu mă mai ascultă • Mor de îngrijorare • Mă enervez atunci când e arogant • Uneori am reacţii disproporţionate • Merg pe coji de ouă • Nu suntem de acord în privinţa educaţiei autoritare II.
Corpul, inima şi creierul — ca un şantier • Reamenajarea teritoriului • Un slab control al impulsurilor • Reactivitatea crescută • Putem avea încredere într-un adolescent? • Punctele-cheie III.
Hipersocializare, apartenenţă şi statut social • Este în stare să facă tot ce îi propune prietena ei! • Stă lipit de smartphone • „Vrea" o pereche de jeanşi de firmă • Pare că îi plac pedepsele! • Nu este populară • Ea râde de o colegă • Este hărţuit la liceu • Este hărţuită pe reţelele sociale • Nu are prieteni • Ce este de făcut în caz de hărţuire • Susţinerea empatiei IV.
11–12 ani, începuturile • Se duce în tricou la şcoală, deşi e frig afară! • Se plânge că o dor picioarele • Îi cresc sânii • Vrea mereu totul imediat • Vrea sutien 76 • Sexul? Prea puţin contează pentru mine! • Nu-i place că vorbesc despre ea • E groaznic să fii fată! V.
13 ani • Este ciclotimică! • Nu se iubeşte pe sine • Îmi vorbeşte foarte urât! • Nu poate sta liniştit • Nu reuşeşte să se concentreze la ce are de făcut • Minte • Se plictiseşte repede, se foieşte încontinuu şi îşi torturează părul 98 • Este hiperactiv VI.
14 ani • Face câte o criză de nervi! • Camera îi este întoarsă pe dos • Nu are pic de respect pentru ceilalţi, îşi lasă hainele prin toată casa • Are faţa plină de acnee • Refuză să-şi facă duş • Promite…, dar nu se ţine de cuvânt • Nu ascultă! • Pedepsele nu duc nicăieri • Îşi dă întruna ochii peste cap • Nu participă la treburile casnice • Nu este de acord cu nimic şi vrea să aibă ultimul cuvânt • Îmi vorbeşte urât • Este neîndemânatică • Nu ţine pasul cu învăţatul • E uituc • Este obraznică • Mă cheamă, dar apoi mă „expediază" • E imposibil de trezit dimineaţa • Este extrem de indolent • Ne ţinem de capul lui ca să-şi facă temele VII.
15 ani • Ea îmi alege hainele • Nu suportă să îl privim • Îşi face planuri peste planuri, care nu se concretizează • Postează întruna selfie-uri • Mă critică! • Îmi contestă valorile • Îşi pierde toată ziua cu prietenii • Nu ştie să se organizeze şi depinde de noi… • Îi este ruşine cu mine şi mă atacă de faţă cu prietenele ei • Dă muzica la maximum! • Îşi petrece viaţa în fața ecranelor • Este încordată • Este anxios • Este apatică • Îşi petrece timpul visând cu ochii deschişi • Este bulimică • Are o postură greşită • Este anorectică • Fumează • Spune că vrea doar să se relaxeze • Fumează canabis • Se droghează • Este hipersexualizată şi vulgară • Prima suferinţă din dragoste • Ea iese cu băieţi • El nu are iubită • Trimite mesaje sau videoclipuri sexuale VIII.
16 ani • Vrea să schimbe lumea • Îşi face o trupă rock • Uită de programările la medic • Face lucruri prea riscante • Nu invită niciodată pe nimeni pe la el • Îşi petrece timpul uitându-se la prostii la televizor • String şi machiaj • Vrea piercing sau tatuaj • Se crestează • Nu se hrăneşte decât cu cola, burgeri sau pizza… • Consumă alcool în grup • Este violent • Este dependent de jocuri video • Nu ştiu să evalueze pericolul • E deprimat • Se radicalizează • Ea nu se protejează de fiecare dată când face dragoste IX.
Adevărata noastră putere parentală • Să fim un portavion fiabil • Puterea iubirii: umplerea rezervorului • Puterea neputinţei şi a autenticităţii • Puterea libertăţii • Puterea regulilor • Puterea exemplului şi a modelării • Puterea de a primi • Puterea ascultării • Puterea seninătăţii • Puterea empatiei • Puterea discuţiei • Puterea momentului potrivit • Puterea reformulării • Puterea valorizării • Puterea reconcilierii • Puterea recunoştinţei Concluzie • Pentru aprofundare • Resurse online • De aceeaşi autoare • Mulţumiri