Cartea nu mai este in stoc la editura, daca o adaugi la favorite o sa anuntam editura ca inca prezinta interes iar pe tine te anuntam cand este re-tiparita.
Inca nu esti hotarat? Adauga la favorite Scoate de la favoriteCum poți să scapi de veșnicele dispute cu copilul care nu vrea să se îmbrace pentru grădiniță, care se tot trezește noaptea și nu mai vrea să doarmă singur, care nu se mai lasă dus de la locul de joacă ori care vorbește urât și își lovește fratele mai mic? Părinții au tendința de a interpreta comportamentele enervante ale copiilor ca pe niște manifestări ale relei-voințe ori sfidării.
Alții se culpabilizează: oare nu cumva mi-am traumatizat copilașul? Descoperirile recente din neurofiziologie și psihologia experimentală aruncă o nouă lumină asupra acestor comportamente "obraznice": copilul nu vrea să-și sfideze părinții, ci are nevoie de o urgentă reglare neuro-hormonală.
Criza de nervi a copilului mic din supermarket nu e un moft, ci un semn că cel mic este epuizat de procesarea a mii de stimuli senzoriali.
La fel, un copil de 3 ani nu minte cu bună știință când începe să fabuleze, ci doar își exersează o capacitate cerebrală nou dezvoltată, cea a fanteziei, a jonglării cu imaginile mentale.
Plecând de la astfel de explicații, cartea oferă soluțiile potrivite vârstei și îi încurajează pe părinți să-și revadă propriile certitudini și credințe legate de educația copiilor.
Isabelle Filliozat este psihoterapeută și specialistă în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence, dedicată parentajului și dezvoltării personale.
La Editura Trei, vor mai apărea, de aceeași autoare, alte două volume de parentaj dedicate vârstei școlare mici și adolescenței.
Anouk Dubois este ilustratoare și formatoare în parentaj.
"Douăzeci și nouă de cărți traduse în 19 limbi.
Conferințe care adună, săptămânal, sute de persoane.
Isabelle Filliozat a ajuns în câțiva ani o referință în materie de educație a copiilor, devenind celebră mai ales pentru abordarea sa: parentajul pozitiv.
Acest tip de educație pleacă de la principiul după care copilul nu este obraznic pentru că așa îi cășună, pentru că vrea doar să-și supere părinții, ci pentru că nu are de ales: creierul său este încă necopt.
Bazându-se pe aportul neuroștiințelor, autoarea propune numeroase trucuri pentru părinții debusolați" - La Croix "Între 1 și 5 ani, copilul pare că adoră să-și scoată părinții din fire.
Pentru a evita escaladarea situației sau resemnarea, psihoterapeuta Isabelle Filliozat disipează frecventele neînțelegeri, explicând cât și când e în stare copilul să priceapă ce i se cere.
De exemplu, e mai bine să i se indice ce anume are de făcut, în loc să i se spună ce nu are voie să facă – o îndrumare pozitivă este mai ușor de asimilat decât o interdicție.
Cartea beneficiază de explicații limpezi, susținute de noile descoperiri din neurofiziologie, dar și de scenetele cu scenarii imbatabile desenate de Anouk Dubois." - Psychologies
CUPRINS
Introducere Isabelle Filliozat Anouk Dubois
Mod de utilizare 1.Un copil e mai greu de îngrijit decât o plantă de apartament Ce sunt capriciile? Ce se întâmplă? E plin „rezervorul său de iubire"? – Vorbele de iubire – Timpul petrecut împreună – Atingeri, pupici, mângâieri, îmbrăţișări tandre… Contactul fizic Crize de furie și alte furtuni emoţionale • Nu stă o clipă locului • Se leagănă cu scaunul • Mai ţine și de părinţi… • …sau pur și simplu de vârstă!
2.De la 12 la 18 luni: perioada „nu"‑ului părinţilor • Spuneţi STOP mai degrabă decât NU • Interveniţi fizic • Copilașul ignoră regulile, nu respectă limitele, nici interdicţiile! • Face exact ceea ce tocmai i-am interzis, privindu-mă drept în ochi! • Vrea totul, pe loc! • Arată cu degetul, parcă le-ar vrea pe toate! • A căzut și se uită la mine înainte de a se pune pe plâns • Când mă îndepărtez de ea, urlă • Se trezește noaptea!
3.De la 18 la 24 de luni: perioada „nu"‑ului copiilor • Se împotrivește • Urlă la cea mai mică frustrare • Mă exasperează cu întrebările ei • Face prostii • Lovește, mușcă, trage de păr…
4.De la 24 la 30 de luni: ordine, în ordine, fără ordine! • Își folosește mintea ca să pună
5.De la 2 ani şi jumătatela 3 ani: eu, eu… singură! • Sin-gu-ră! • „Vreau…!" • Nu știe ce vrea!
6.3 ani: împreună • „Nu vreau!" • Ştie regulile, dar nu le respectă
7.De la 3 ani şi jumătate la 4 ani: naşterea imaginarului, fantasme şi coşmaruri • Are coșmaruri • Desenează, colorează, decupează, orice și oricând! Şi spune… „nu eu!"
8.4 ani: puterea, regulile şi imaginea de sine • Fantazează și se laudă • E timid • Vorbește gura fără ea!
9.De la 4 ani şi jumătate de sine şi dificultăţile de socializare • O doare burta • E pudic • Îi ia ore întregi să se îmbrace • Pune prea multe întrebări
10.Stabilirea limitelor • Cum să refuzi fără a nega emoţia • Daţi instrucţiuni • Un singur cuvânt e de ajuns! – Responsabilizaţi în loc să culpabilizaţi – Daţi informaţii • Puterea descrierii • O „prostie"? – Pedepse – Ţipete – Desconsiderare, critică, etichetare – Lovituri, palme și bătăi – Izolare, suspendare, „time-out" – Respingerea – Umilirea – Indulgenţă și repararea greșelii în locul său – Urmări firești sau logice, sancţiuni reparatorii
11.Certurile dintre copii • Rivalitatea • Eliberarea tensiunilor emoţionale • Cea mică nu vrea să dea nimic • Fiecare la rândul său – Certuri pentru teritoriu – Lupta împotriva regresiei • Mă imită! • Nu vrea să se joace cu prietena sa
12.În funcţie de vârstă • Minciunile • Învăţarea progresivă a păstrării ordinii • Ce-i de făcut? • Cum rezolvăm o problemă în opt pași • Oare copiii de azi sunt mai răi decât cei de ieri?
Concluzie
Bibliografie pentru aprofundarea subiectului
Mulţumiri