Cartea nu mai este in stoc la editura, daca o adaugi la favorite o sa anuntam editura ca inca prezinta interes iar pe tine te anuntam cand este re-tiparita.
Inca nu esti hotarat? Adauga la favorite Scoate de la favoriteLucrarea Instruirea bazată pe înţelegere.
Cum îi sprijinim pe elevi să înveţe eficient face parte din colecția Sinteze de pedagogie și vă prezintă semnificaţiile complexe ale conceptelor de „predare” şi de „învăţare”, modalităţile efective de realizare, condiţiile şi factorii de care depinde eficienţa acestor demersuri, astfel încât şcoala să asigure o educaţie de calitate pentru toţi elevii.
Accentul se pune pe necesitatea și importanța înțelegerii de către elevi a conținuturilor instruirii, ca o condiție a reușitei în eforturile lor de învățare, o învățare bazată pe înțelegere, și nu pe memorarea mecanică.
Profesorilor le este adresat îndemnul de a depăși formalismul, stereotipiile, abordările nivelatoare, care se dovedesc a fi sterile și ineficiente.
Ei trebuie să vină în întâmpinarea diferitelor nevoi și interese ale elevilor, să permită stiluri și ritmuri diferite de învățare, pentru a-i sprijini pe toți în învățare și dezvoltare.
Întreaga abordare se bazează pe evoluții conceptuale din domeniul științelor educației susceptibile de a-i provoca cititorului analize și reflecții care să stea la baza eforturilor de îmbunătățire a propriilor practici didactice.
Există o relație directă între explicația oferită de profesor în timpul activității și înțelegerea de către elev a conținutului de învățat.
Inițierea și sprijinirea proceselor de învățare ale elevilor, prin explicații adecvate din partea profesorului, este însă una dintre cele mai complexe sarcini didactice și, totodată, una dintre cele mai solicitante.
Din cuprins:
- Cum influenţează profesorii performanţa şcolară a elevilor.
- Înţelegerea conţinutului instruirii.
- Explicaţie şi înţelegere.
DESPRE AUTOR:
Prof.univ.dr.habil.Ion ALBULESCU este directorul Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca.
Predă disciplinele: Istoria doctrinelor pedagogice, Alternative educaționale, Procedee discursive didactice, Orientări în filosofia contemporană a educației.
Totodată, este îndrumător de doctorat în Școala doctorală Educație, Reflecție, Dezvoltare din Universitatea Babeş-Bolyai.
Este coordonator al colecției Sinteze de pedagogie.